اطلاع رسانی

موفقیت پروژه نشان‌دار کردن مالیات‌ها

روزنامه ایران طی یک یادداشتی به موفقیت طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها پرداخت و نوشت: مردم معتقدند این تصمیم و ایده سازمان امور مالیاتی (اجرای طرح نشان دار کردن مالیات)، می‌تواند پایان بخشی بر سؤال همیشگی مؤدیان مالیاتی در سال‌های گذشته باشد که «مالیاتی که می‌دهیم دقیقاً کجا خرج می‌شود.»

ه گزارش رسانه مالیاتی ایران، روزنامه “ایران” نوشت: این روزها در اکثر خیابا‌ن‌ها، متروها، بازارها و مراکز داد و ستد شهر، بیلبوردهایی به چشم می‌خورد که روی آن عبارت «خودت انتخاب کن؛ مالیاتت کجا هزینه بشه» درج شده است.‌ در ذیل آن نیز با ترسیم نقشه ایران آمده است که هر مؤدی مالیاتی می‌تواند به دلخواه خود در زمان پرداخت مالیات انتخاب کند که در کدام پروژه عمرانی کشور سهیم شود.

حجم زیاد این بیلبوردها طبیعتاً مردم را وا داشته تا دقت بیشتری برای خواندن آن به خرج بدهند، طوری که مردم معتقدند این تصمیم و ایده سازمان امور مالیاتی (اجرای طرح نشان دار کردن مالیات) که چند ماهی از آن می‌گذرد، می‌تواند پایان بخشی بر سؤال همیشگی مؤدیان مالیاتی در سال‌های گذشته باشد که «مالیاتی که می‌دهیم دقیقاً کجا خرج می‌شود.» یا این گزاره که «وقتی مالیات می‌پردازم طبیعتاً سازمان مالیاتی موظف است بگوید صرف کدام خدمات به مردم می‌شود.»

درباره استقبال مردم از این ایده، محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه شخصی خود در شبکه «ایکس» نوشت: برای اولین بار در سال ‌جاری ۳۵۰ هزار نفر با شرکت در طرح نشان دار کردن مالیات، محل مصرف مالیات‌شان را خودشان انتخاب کردند.‌ وی افزود: نزدیک به ۲ هزار پروژه در کشور با طرح نشان دار کردن مالیات تأمین مالی شد که ساخت و تجهیز ۳۲۴ مدرسه، ۳۶۴ پروژه آبرسانی، ۲۰۳ بیمارستان، اورژانس و خانه بهداشت، بخشی از این پروژه‌ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *