مطالب آموزشی

در سامانه مودیان صورتحساب فروش را اشتباه صادر کرده ام چه کنم؟!

سامانه مودیان مالیاتی چیست دکتر حساب در سامانه مودیان صورتحساب فروش را اشتباه صادر کرده ام چه کنم؟!

مطابق قوانین مودیان حقوقی از ابتدای دی ماه 1402 و اشخاص حقیقی مطابق فراخوان های اعلامی سازمان مالیاتی میبایست بابت فاکتورهای فروش خود در سامانه مودیان فاکتور صادر و ارسال نمایند. اولین فاکتوری که در سامانه مودیان ارسال می شود را فاکتور اصلی میگویند. نکاتی از صورتحساب اصلاحی : بعد از ارسال فاکتور اصلی اگر نیاز به اصلاح اقلام اطلاعاتی فاکتور غیر از اقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار و کالا و خدمت بود میبایست فاکتور اصلاحی صادر و ارسال کرد. بدین مفهوم که اگر نیاز به کاهش یا افزایش هر ردیف از فاکتور چه به صورت ریالی و چه تعدادی بود باید فاکتور اصلاحی صادر نمود. اگر در فاکتور اصلی ، شماره اقتصادی خریدار ، شناسه کالا و خدمت ( 13 رقمی شناسه عمومی یا اختصاصی ) نرخ مالیات بر ارزش افزوده و تاریخ فاکتور اشتباه بود نمیشود فاکتور اصلاحی صادر کرد. برای چنین مواقعی باید فاکتور اصلی ابطال و مجدد فاکتور اصلی دیگری صادر و ارسال نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *