اطلاع رسانی

با حضور مدیر کل اقتصادی خراسان رضوی برگزار شد:

نشست توجیهی همایش تامین مالی فرصت های سرمایه گذاری و خدمات وابسته شرق كشور

با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نشست توجیهی همایش تامین مالی فرصت های سرمایه گذاری و خدمات وابسته شرق کشور برگزار و راهکارهای تامین مالی در استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاههای اقتصادی و مدیران شبکه بانکی و بخش خصوصی برگزار شد، رضا خواجه نائینی ضمن اشاره به تاریخچه بورس در کشور و تشریح شاخص های اقتصادی و اجتماعی استان و وضعیت بخش های مختلف اقتصادی بیان داشت: حدود 2 درصد از بازار بورس در اختیار شرکت های اقتصادی و تولیدی استان است در حالی که 5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور به خراسان رضوی تعلق دارد، لذا ضرورت دارد تلاش کنیم جایگاه خود را در حوزه بورس و بازار سرمایه تقویت نماییم.

خواجه نائینی کفت: در استان شرکت های پیشرویی در این حوزه داریم که ورود آنها به بورس باعث توسعه آنها شده است. وی افزود: این در شرایطی است که می بینیم در 5 سال گذشته بیش از 2 هزار درصد رشد در بازار سرمایه محقق شده که نشان دهنده آن است که سود آورترین بازار در بلندمدت بازار بورس می باشد و سرمایه‌های خرد مردمی هم در بلندمدت به سوی بازار سرمایه سوق داده می شود.

وی تصریح کرد: به لحاظ تاریخی مشهد همواره خاستگاه تامین مالی از محل سرمایه های خرد بوده که گواه این موضوع، ایجاد صندوق ها و موسسات مالی واعتباری و اجرای برخی پروژه های خاص در استان بخصوص در مشهد است. با در نظر گرفتن این ویژگی و اینکه حجم نقدینگی بالایی در کشور داریم می بایست برای توسعه استان از این فرصت استفاده کنیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت روش های تامین مالی گفت: در سال گذشته بنا بر تاکید استاندار محترم و پیگیری های صورت گرفته قرارگاه تامین مالی در استان ایجاد شد تا بتوانیم منابع مالی محدود را توزیع دقیق تری نماییم. در نهایت از طریق سیستم بانکی بالغ بر 160 همت به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق شد که بر اساس گزارش کمیسیون هماهنگی بانکها بیش از 50درصد منابع، تسهیلات جدید می باشد.

خواجه نائینی ادامه داد: یکی از دغدغه های استان احیای مجدد تالار مبادلات و معاملات بورس است که گامی موثر جهت توسعه تامین مالی در استان برداشته شود و برگزاری همایش پیش رو، علاوه بر انتقال این پیام، تلاشی است که با هدف تسریع و تسهیل فرآیند ورود واحدهای تولیدی به بورس انجام می شود.در ادامه کارگاه آموزشی الزامات پذیرش شرکتها در بورس و تامین مالی از بازار سرمایه برگزار شد و در پایان این نشست به سوالات مدیران بخش خصوصی از سوی مدیران و کارشناسان بازار سرمایه پاسخ داده شد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *