بخشنامه و دستورالعمل ها

تداوم تعامل با اصناف و بازاریان (ایلام)

مدیرکل امورمالیاتی استان ایلام بر تداوم تعامل با اصناف و بازاریان تاکیدکرد.

یکشنبه، 04 تیر 1402 | Article Ratingمدیرکل امورمالیاتی ایلام تاکیدکرد:

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در راستای تعامل و تبیین موضوعات مالیاتی، نشست مدیران امور مالیاتی و اعضای اتاق اصناف و اتحادیه ها و جمعی از بازاریان استان ایلام برگزار شد.

در این نشست، غلامرضا جنتی، مدیرکل امورمالیاتی استان ایلام با تأکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی، خود را در کنار بازار و اصناف می داند، از همکاری، تعامل و ارتباط مناسب اعضا و رؤسای اتحادیه ها و اتاق اصناف استان برای اجرای قوانین مالیاتی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام، الکترونیکی شدن امور را باعث شفاف سازی اقتصادی و واقعی شدن مالیات ها دانست و با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی ضمن پیگیری و تحقق اهداف اقتصادی دولت، رضایتمندی مردم و جلب اعتماد آنان به نظام مالیاتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، افزود: در سال گذشته 25 هزار و 93 مؤدی استان ایلام ( 70 درصد کل مؤدیان) از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم استفاده کردند و مالیات 20 هزار نفر از این مؤدیان با نرخ صفر برآورد شد و سازمان مالیاتی ضمن توافق، پرونده مالیاتی آنها را قطعی کرد.

وی اضافه کرد: 3000 نفر از این مؤدیان نیز تا مبلغ 200 هزار تومان مالیات پرداخت کردند و مالیات حدود 1000 نفر بالای 5 میلیون تومان برآورد و قطعی شد.

جنتی، تأمین رضایت مؤدیان و توافق با اصناف و اتحادیه ها را از اولویت های این اداره کل برشمرد و از صاحبان مشاغل خواست تا پایان خرداد ماه از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم استفاده و یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1401 خود را ارائه کنند.

گفتنی است در این نشست، مدیران اداره کل امور مالیاتی استان ایلام، قوانین و ضوابط مالیاتی از جمله: ساماندهی کارتخوان های بانکی، ضرایب مالیاتی و… را تشریح کردند، به سؤالات مطرح شده در این خصوص پاسخ دادند و بر آمادگی اداره کل امور مالیاتی استان برای برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی و اطلاع رسانی تکالیف و قوانین مالیاتی تأکید کردند.

www.drhesab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *