بخشنامه و دستورالعمل ها

جزییات تغییرات جدید سامانه سنیم سازمان امور مالیاتی

جزییات تغییرات جدید سامانه سنیم سازمان امور مالیاتی

/ ایجاد امکان ابلاغ دستی اوراق مالیاتی

ویرایش جدیدی از سامانه سنیم تحت عنوان ویرایش 1/158 (اولویت ۱۲۴- ۱) از تاریخ 1402/۵/23 در محیط عملیاتی نصب و قابل بهره‌برداری است

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، عزیز نادر، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات امور مالیاتی در خصوص  تغییرات اعمال شده در سامانه یکپارچه مالیاتی سنیم آورده است:

ویرایش جدیدی از سامانه سنیم تحت عنوان ویرایش 1/158 (اولویت 124- 1) از تاریخ 1402/5/23 در محیط عملیاتی نصب و قابل بهره‌برداری است. تغییرات انجام شده در نسخه مذکور به شرح ذیل است:

  • ایجاد امکان ابلاغ دستی اوراق مالیاتی توسط ادارات کل امور مالیاتی
  • فرم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره 1 سال 1402 (آماده‌سازی بستر بارگذاری اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده)
  • امکان تولید تبصره 100 سال 1401 (آماده‌سازی بارگذاری و تولید برگ‌های قطعی فرم‌های تبصره ماده 100 عملکرد 1401)
  • اظهارنامه تکلیفی نقل و انتقال سهام (56 ب) مربوط به سال 1401

شایان ذکر است، امکان ابلاغ دستی اوراق مالیاتی در ادارات امور مالیاتی از طریق خدمات مؤدیان فراهم شده است. با اضافه شدن این ویژگی‌، کماکان به محض تولید اوراق مالیاتی، اوراق مذکور به صورت الکترونیکی ابلاغ خواهند شد. اما همکاران ذی‌ربط در ادارات امور مالیاتی می‌توانند اوراق مذکور را چاپ و به صورت دستی به مؤدی مالیاتی ابلاغ و سپس اطلاعات مربوط را در سامانه ثبت نمایند. چنانچه مؤدی در کارتابل الکترونیک خود، نامه را مشاهده کرده باشد، تاریخ مشاهده به عنوان ابلاغ، درج و در غیر این صورت تاریخ ابلاغ در اداره ثبت خواهد شد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *