اطلاع رسانی

خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ سامانه مودیان مالیاتی

خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ سامانه مودیان مالیاتی

ورود به کارپوشه

در زمان ثبت نام در سامانه مودیان و ورود به کارپوشه مودیان مالیاتی در قسمتی که نام شرکت و اطلاعات آن نمایش داده می‌شود خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ نمایش داده می شود. این موضوع فعلا در ابتدای کار با سامانه مودیان برای همه شرکتها به عنوان یک خطای سیستمی نمایش داده می‌شود.

خطای سیستمی عبور از حد مجاز ماده ۶ تاثیری در فرآیندهای عضویت در سامانه مودیان و همچنین دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی نخواهد داشت. با توجه به ماده ۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان منظور از عبور از حد مجاز ماده ۶ عدم پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض بر ارزش افزوده است و این موضوع با پرداخت یا ترتیب پرداخت برطرف می‌گردد ماده ۶ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان جمع صورتحساب‌های الکترونیکی صادره توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی نمی ‌تواند بیشتر از سه برابر فروش اظهار‌ شده وی در دوره مشابه سال قبل، که مالیات آن به سازمان پرداخت شده یا ترتیب پرداخت آن داده شده است، باشد. جمع صورتحساب‌ های الکترونیکی صادر شده در هر دوره مالیاتی برای واحدهای جدیدالتأسیس یا واحدهای فاقد سابقه مالیاتی نمی‌ تواند بیش از سه برابر معافیت سالانه موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیات ‌های مستقیم باشد. صدور صورتحساب الکترونیکی بیش از حد مجاز مقرر در این ماده برای کلیه مودیان منوط به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه یا تعیین ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی یا ارائه تضامین کافی خواهد بود، در غیر این‌صورت به ‌صورتحساب الکترونیکی صادر شده اعتبار مالیاتی تعلق نمی ‌گیرد. آیین نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش‌ ماه از لازم‌ الاجراء ‌شدن این قانون توسط سازمان تهیه می‌ شود و به ‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد. آیین ‌نامه مذکور باید به گونه ‌ای تنظیم شود که راه ‌اندازی کسب و کارهای جدید و فعالیت بنگاههای اقتصادی با مشکل مواجه نشده و در عین حال، مانع شکل‌ گیری مودیان صوری در نظام مالیاتی کشور شود.

ماده ۷ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

صورتحساب‌ های الکترونیکی ثبت ‌شده در سامانه مودیان به منزله ثبت آنها در سامانه فهرست معاملات موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات ‌های مستقیم است و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی در این مورد نخواهند داشت.

ماده ۸ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

مودیانی که از ثبت نام در سامانه مودیان خودداری کنند و نیز خرده‌ فروشی ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف‌ کننده نهائی ارتباط دارند، در صورتی که از پایانه فروشگاهی استفاده نکنند، مشمول امتیاز مذکور در ماده (۴) این قانون نمی‌ باشند. سازمان موظف است معادل مالیات متعلق به فروش مودیان موضوع این ماده را به هر طریق ممکن از جمله مراجعه به محل‌ های فعالیت و رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک آنان، (اعم از فیزیکی و الکترونیکی) یا هرگونه مدارک و قرائنی که به دست می ‌آورد، تعیین و مطالبه کند. در تعیین مالیات متعلق به این مودیان، هیچ گونه اعتبار مالیاتی برای خریدهای آنان منظور نخواهد شد. مودیان مزبور، در صورت اعتراض به میزان فروش اعلام‌ شده توسط سازمان، می ‌توانند با ارائه اسناد و مدارک مثبته به مراجع دادرسی مالیاتی مراجعه کنند.
تبصره – در صورتی که مودی موضوع این ماده قبل یا حین دادرسی به عضویت سامانه مودیان درآید، سازمان موظف است اعتبار مالیاتی وی را مطابق اعلام سامانه مودیان پذیرفته و از بدهی مالیاتی او کسر کند.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *