اطلاع رسانی

سامانه مؤدیان می‌تواند جلوي قاچاق کالا را بگيرد

سامانه مؤدیان می‌تواند جلوي قاچاق کالا را بگيرد

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نقش سامانه مؤدیان را در برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی مهم و بنیادین ارزیابی کرد و گفت: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، قاچاق کالا کاهش چشمگیری خواهد یافت.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سيد سلمان ذاکر، عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش پایانه‌های فروشگاهي و سامانه مؤدیان بر ايجاد عدالت و شفافيت مالياتي در کشور گفت: مميزان مالياتي بايد هم‌جنس بازاريان باشند و افرادي که ماليات پرداخت می‌کنند فرهنگ پرداخت ماليات را داشته باشند.

ذاکر با بیان اینکه اين سامانه بايد به حدي گسترش يابد که تمام مؤدیان از دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده کنند و اين موضوع نهادينه شود، اظهار داشت: تمام حساب‌های حقيقي، حقوقي و حتي شخصي بايد ساماندهي شوند چراکه فقط با به وجود آمدن شفافيت است که پرداخت ماليات عادلانه می‌شود.

وي با اشاره به اینکه پرداخت ماليات بايد کاملاً شفاف باشد، افزود: سامانه مؤدیان مالياتي می‌تواند جلوي قاچاق کالا را بگيرد و به اين وسيله از اقتصاد زيرزميني گسترده‌ای که در کشور در حال فعاليت است جلوگيري کند زيرا فعالان در اقتصاد پنهان هیچ‌گونه مالياتي پرداخت نمی‌کنند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: از سوي ديگر جلوگيري از قاچاق کالا به دليل گستردگي آن در کشور نيازمند اهرم‌های قانوني قوي است و پایانه‌های فروشگاهي و سامانه مؤدیان بايد به حدي مکانيزه شود که بتواند جلوي تمام اقدامات اقتصادي زیرزمینی در کشور را بگيرد.

نماينده مجلس يازدهم عملکرد هر چه بهتر سامانه مؤدیان را در گرو هماهنگی و همکاری با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مشاغل مختلف عنوان کرد و افزود: با انجام اين اقدامات می‌توان تا حد ممکن جلوي فرار مالياتي را گرفت و هر چه بيشتر جلوي فرار مالیاتی گرفته شود بر تعداد مؤدیان هم افزوده و مالیات عادلانه‌تر پرداخت می‌شود.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اين سازمان امور مالياتي تخفیف‌های مالياتي مناسبی برای مؤدیانی که ماليات خود را شفاف پرداخت کرده‌اند در نظر گرفته که باعث تمايل بيشتر آنان به اعلام درآمد خود می‌شود.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *