اطلاع رسانی

شرایط اضافه کردن خدمت سربازی به سوابق بیمه چگونه است؟

شرایط اضافه کردن خدمت سربازی به سوابق بیمه چگونه است؟


به
 گزارش جهان صنعت نیوز، همه کسانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و اکنون بیمه شده تامین اجتماعی هستند می‌توانند دوره خدمت شان را به سنوات سابقه بیمه‌شان اضافه کنند به این شرط که حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و کارت پایان خدمت داشته باشند و اگر زیر ۵۰ سال سن دارند، کارت پایان خدمتشان حتما الکترونیک باشد 

سازمان تامین اجتماعی با در نظر گرفتن شرایط سربازان، بیمه‌نامه‌ای را به نام بیمه سربازی برای آن‌ها در نظر گرفته است. بیمه سربازی این امکان را به آقایان مشمول خدمت می‌دهد که دو سال خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه کاریشان اضافه کنند. انجام خدمت سربازی با تمام شدن دوران دبیرستان یا سطوح بالاتر مانند دانشگاه برای همه پسران (جز کسانی که پدران جانباز داشته‌اند) ضروری‌ است. افراد زیادی دغدغه زمان از دست رفته در خدمت سربازی را دارند. بنابراین بیمه سربازی به وجود آمده است تا سربازان دیگر دغدغه‌ای در مورد دو سال خدمت نظام وظیفه نداشته باشند.

  • شرایط خرید بیمه خدمت دو ساله سربازی

سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:

  1. فرد دارای ۲ سال سابقه بیمه قبل از سربازی باشد. همچنین سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت را داشته باشد. افراد در صورت نداشتن سابقه بیمه، نمی‌توانند سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی را خریداری کنند. در چنین شرایطی احتمالا با عبارت “بيمه شده گرامي، بازه تاريخي دوره خدمت شما در پايگاه اطلاعاتي دريافتي از ناجا مشخص نشده است” رو به رو خواهند شد. همچنین کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.
  2. چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی داشتـه باشد، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

اگر دو شرط بالا و حداقل دو سال بیمه قبل از سربازی یا بعد از آن را دارید، به راحتی می‌توانید سابقه بیمه سربازی خریداری کنید.

تمامی کسانی که خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده باشند، در صورت اشتغال در شرکت های دولتی و خصوصی می توانند با مراجعه به سامانه https:\\ eservices.tamin.ir مدت زمان سربازی را به سابقه ی بیمه ای خود اضافه نمایند. لازم به توضیح است که اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه دارای شرایطی می باشد و فرد متقاضی با دارا بودن این شرایط می تواند اقدام به این کار نماید.

اولین شرط داشتن ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه است و اگر فرد سابقه ی دو سال را پر نکرده باشد نمی تواند مدت سربازی را به سابقه بیمه اضافه نماید. لازم به توضیح است که کارت پایان خدمت افراد زیر ۵۰ سال بایستی الکترونیکی باشد . شرط دوم این است که فرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *