بخشنامه و دستورالعمل ها

مالیات کارت به کارت چیست و به چه افرادی تعلق میگیرد؟

مالیات کارت به کارت نوعی مالیات بر عملکرد یا مالیات بر درآمد است.افرادی که 100 تراکنش درماه و یا بیشتر دارند حساب آنها تجاری تلقی میگردد و باید مالیات کارت به کارت خود را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.سیاستی که برخی از مشاغلان نظیر آرایشگران -پزشکان – سوپر مارکت ها و … برای دریافت هزینه خدماتی که به مشتری داده اند استفاده میکردند اما بعد از اجباری شدن اعلام شماره حساب متصل به دستگاه کارتخوان خود به سازمان امور مالیاتی به دلیل پرداخت نکردن مالیات از دستگاه کارتخوان استفاده نمیکردند و از مشتری به طرق مختلف هزینه ی خدمات را میگرفتند تا بتوانند درآمد خود را از سازمان امور مالیات مخفی کنند به همین علت دولت و سازمان امور مالیات به این نتیجه رسیدند که باید حساب های شخصی و تجاری تفکیک داده شود تا جلوگیری از فرار مالیاتی صورت بگیرد.

تاکنون پس از بررسی های انجام شده 178 هزار حساب شخصی که باآن فعالیت های تجاری انجام میدادند شناسایی شده اند .

تمامی بانک ها موظف به تفکیک حساب تجاری و غیر تجاری هستند و آن دسته افرادی که تراکنش های بانکی بالایی دارد را به عنوان حساب تجاری شناسایی کنند.

تنها شش بانک (سرمایه- قرض الحسنه مهر ایران – دی – سینا -ایران و ونزوءلا) به طرح تفکیک حساب تجاری نپرداخته اند که تا پایان خرداد ماه موظف ب انجام آن . هستند

www.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *