بخشنامه و دستورالعمل ها

مصوبه ضد تورمی مجلس برای کاهش قیمت کالاهای اساسی؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد کاهش یافت

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس ضمن موافقت با معافیت مالیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 5 تیرماه) به ریاست دکتر عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 14 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد.

مصوبه ضدتورمی مجلس برای کاهش قیمت کالاهای اساسی؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد کاهش یافت

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (6) قانون بودجـه سال 1402 کل کشور با ماده واحده این لایحه در مورد تقلیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی از محصولات کشاورزی و دارو و واردات آنها در صورت نیاز موافقت کردند.

بر اساس ماده مصوب مذکور متن زیر به عنوان بند (ظ) به تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 کل کشور الحاق می‌شود.

 در سال 1402، واردات داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده و نرخ مالیات بر ارزش افزوده گندم، برنج، دانه های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات ( شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل می یابد.

در جریان بررسی این لایحه پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان در خصوص حذف برنج، گندم و دانه‌های روغنی از این ماده الحاقی مطرح شد که به جهت مخالفت نمایندگان حاضر در صحن تصویب نشد.

موافقت مجلس با لایحه افزایش سهام دولت جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سـهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی با 167 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با  172 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با اصل ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

اسامی ناطقان میان دستور

در ادامه کریمی فیروزجائی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی ناطقان میان دستور امروز را قرائت کرد که بر این اساس مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم، علی اصغر باقرزاده، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، جلیل مختار نماینده مردم آبادان، حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار و غلامحسین رضوانی ماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به ایراد نطق پرداختند.

بیانیه ۲۷۵ نفر از نمایندگان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه

احمد نادری در نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۷۵ نفر از نمایندگان مجلس را به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه قرائت کرد.

پایان جلسه علنی

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12:08 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (سه شنبه، 6 تیر ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *