بخشنامه و دستورالعمل ها

نقره داغ شدن فراریان مالیاتی/رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم درمالیات ستانی

تاکنون بیش از 100 هزار میلیارد فرار مالیاتی شناسایی شده است!! به همین دلیل شکل گیری واحد های بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی -تقویت تشکیلات بازرسی-بررسی تراکنش های بانکی-رسیدگی به گزارش های مردمی باراه اندازی سامانه دریافت گزارش های مالیاتی و نظارت در امر پولشویی در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است.

براساس آخرین گزارش های رسیده از سازمان امور مالیاتی کشور از طریق رسیدگی به پرونده بازرسی های مالیاتی ماده 181 قانون مالیات های مستقیم حدود 7000 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شد!

با اجرایی شدن قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان بعد از دو سال خریداران و فروشندگان در این سامانه صورتحساب های الکترونیکی دریافت کرده و هر معامله ای در فضایی شفاف رصد و راست آزمایی قرار میگیرد.

یکی از پایدارترین و سالم ترین منبع در آمدی دولت افزایش سهم مالیات است که با وجود شرایط تحریمی کشور میتوان به آن تکیه کرد .

سهم مالیات از منابع بودجه 1402 حدو 48 در صد افزایش داشته این در حالی است که سهم نفت از منابع بودجه به کمتر از 30 در صد کاهش یافته است با سیاست های دولت و حرکت به سوی مالیات ستانی عادلانه در آمد های مالیاتی نسبت به نفت پیشی گرفت .

یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری در مالیات ستانی اقدام به هوشمند سازی نظام مالیاتی به تامین زیر ساخت ها کرده و بدون اینکه به بخش تولیدی ها فشاری وارد کند به دنبال دریافت مالیات از میلیاردر های فرار مالیاتی است.

سازمان امور مالیاتی بر همین اساس اقدام به شناسایی مودیان جدید-بستن گلوگاه های فساد- پیاده سازی نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و طرح مطالبات بر عایدی سر مایه کرده است و به دنبال تحقق کامل در آمدههای مالیاتی مصوب در راستای برنامه های وصول منصفانه و عادلانه است تا حامی دولت در تامین بخشی از منابع بودجه باشد/

www.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *