اطلاع رسانی

حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابداری مالیاتی شاخه‌ای از علم حسابداری است که با نام انگلیسی Tax Accounting نیز شناخته می‌شود. این تخصص به بررسی و پیگیری موضوعاتی که حول محور مالیات و حسابرسی امور مالیاتی قرار دارند، می‌پردازد و موضوعات حسابداری خارج از این چارچوب را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

اهمیت حسابداری مالیاتی بیشتر از آن جهت است که شرکت‌ها دچار مالیات‌های سنگین و جرایم ناشی از آن نشوند. حسابدار مالیاتی با آگاهی دقیق از قوانین مالیاتی به خوبی می‌تواند شرکت را از دام‌های مالیاتی برهاند. حتی این امکان وجود دارد که نظارت حسابدار، باعث دریافت پاداش‌های تشویقی مالیاتی برای شرکت ش

  • حسابدار مالیاتی کیست؟

حسابدار مالیاتی تخصصی مهم و با حساسیت بسیار بالا است. به همین دلیل حسابدار مالیاتی، یک فرد متخصص و با تجربه است که در کار خود بسیار پویا و فعال می باشد. حسابدار مالیاتی با عنوان مشاور مالیاتی نیز شناخته می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کسی که در حیطه حسابداری مالیاتی فعالیت دارد، تنها مسلط به امور حسابداری نیست. بلکه این فرد بایستی به امور و قوانین مالیاتی احاطه کامل داشته باشد و تا حدودی نیز بر روی مسائل حقوقی مسلط باشد.

هدف حسابداری مالیاتی نیز نظارت بر وجوه نقد و غیر نقدی است که وارد سازمان می‌شود یا از آن خارج می‌شود و با افراد و نهادهای مختلف ارتباط دارد. هدف حسابداری رسیدگی به موضوع مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت‌های مالیاتی، محاسبه هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویق‌ها و جریمه‌های مالیاتی و … است. به طور واضح هدف اصلی حسابداری مالیاتی جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی سنگین و بهره مند ساخت واحد اقتصادی از معافیت های مالیاتی و تشویق‌های مالیاتی است تا بتواند با استفاده از این موارد از تضرر شرکت جلوگیری و سودی به آن برساند.

موسسه دکتر حساب با بهترین کادر آماده خدمت رسانی درامور مالیاتی و حسابداری می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر باما درتماس باشید.درباره ماwww.drhesaab.ir

تماس با ما09109135040

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *