اطلاع رسانی

امام جمعه نهبندان:

عملکرد خوب نظام مالیاتی بهترین مشوق برای پرداخت مالیات است (خراسان جنوبی)

امام جمعه نهبندان گفت: عملکرد خوب نظام مالیاتی و شفاف سازی هزینه کرد مالیات می تواند بهترین مشوق مشارکت در ارائه اظهار نامه های مالیاتی باشد.

ﺳﻪشنبه، 06 تیر 1402 | Article Rating

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حجت الاسلام احمد نجمی پور، امام جمعه نهبندان از توابع استان خراسان جنوبی داشت: یکی از پایه های مالیاتی مهم کشور، مالیات بر درآمد و کسب و کار فعالان اقتصادی است و صاحبان مشاغل و کسبه به لحاظ تعداد ، دارای بیشترین تعداد مؤدی مالیاتی است و برابر اعلام مراجع مربوطه، 64 درصد از کل اظهارنامه های ارائه شده به سازمان امور مالیاتی کشور در این بخش می باشد.

وی افزود: ساز و کار دریافت مالیات از مشاغل در سازمان امور مالیاتی کشور در گذشته، از طریق رسیدگی به اظهارنامه ارائه شده توسط مؤدیان و سابقه مالیاتی سال های گذشته تعیین می شد و چون دسترسی به اطلاعات دیگری به صورت مستقیم وجود نداشت، تشخیص مالیات و مطالبه آن به صورت سلیقه ای بود، اما امروزه با توجه به تغییر رویکرد و دسترسی به داده ها و اطلاعات متقن فعالان اقتصادی، اتخاذ این رویکرد هم به برقراری عدالت مالیاتی کمک می کند و هم از فرار مالیاتی دانه درشت ها جلوگیری می کند.

حجت الاسلام احمد نجمی پور خاطر نشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور باید برای مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند که این مالیاتی که دریافت می شود صرف آبادانی، بهداشت، سلامت و رشد شهرها، روستاها و مناطق عشایری می شود.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: مودیان باید با توجه به آخرین مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی مشاغل و کسبه و همچنین ارائه  تسهیلات و مشوق های مالیاتی که پیش بینی شده است و جلوگیری از هر گونه جرایم، نسبت به ارائه فرم های مالیات مقطوع و یا اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *