بخشنامه و دستورالعمل ها

بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت بدهی

بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت بدهی

در راستای حمایت از مؤدیان کوچک صورت گرفت

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در بخشنامه ابلاغی دکتر سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک که تا تاریخ 15 دی‌ماه سال جاری با پذیرش مالیات تعیین شده از فرایند دادرسی خارج شوند به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شد.

مطابق بخشنامه مذکور و به منظور تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از تطویل فرآیند دادرسی مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش در مواردی که مؤدیان محترم از اعتراض خود نسبت به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات یا جرائم یا آرای بدوی یا تجدیدنظر هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی که تا تاریخ 1402/۸/20 به امور مالیاتی تسلیم نموده‌اند حداکثر تا پانزدهم دی‌ماه سال جاری (1402/۱۰/15) انصراف و مالیات تعیین شده تا مرحله اعتراض را قبول نمایند تفویض می‌شود.

لازم به ذکر است این تفویض اختیار در صورتی قابل انجام است که اصل مالیات سال/ دوره این قبیل مؤدیان برای اشخاص حقیقی در هر یک از منابع کمتر از یک‌صد و پنجاه میلیون ریال و در خصوص اشخاص حقوقی کمتر از یک میلیارد و دویست میلیون ریال باشد.

همچنین بدهی مالیاتی این‌گونه مؤدیان با رعایت شرایط فوق در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۲۴ ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی قابل تقسیط بوده و به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *