اطلاع رسانی, مطالب آموزشی

دستگاه کش لس چیست و راه های فرارمالیاتی آن چگونه است؟

دستگاه کش لس چیست و راه های فرارمالیاتی آن چگونه است؟

یکی از انواع دستگاه خودپرداز با نام دستگاه های کش لس( cash less) شناخته شده اند و افراد و مشاغل زیادی درصدد خرید  و استفاده از آنها بر آمده اند. باید دقت داشته باشید که این دستگاه ها تمامی تراکنش های بانکی به غیر از برداشت وجه نقد را بدون تحت ترافیک قرار گرفتن دستگاه های خودپرداز نقدی به راحتی در اختیار کاربران قرار میدهد و علاوه بر آن یکی از مهمترین نکاتی که افراد درصدد خرید آن هستند، موضوع مرتبط با مدیریت مالیات و استفاده از سود بیشتری نسبت به درآمد خود می‌باشند.

آیا کارتخوان بدون مالیات داریم؟

گاهی توسط افرادی که ارائه دهنده دستگاه‌های کارتخوان یا دستگاه‌های کش لس بانکی هستند می‌شنویم که در تبلیغات خود عنوان می‌کنند که ” فروش دستگاه کارتخوان بانکی بدون ” !

این جمله فقط و فقط یک ابزار تبلیغاتی است و به هیچ عنوان صحیح نیست چرا که ایجاد پرونده یک دستگاه کارتخوان بانکی ملزم به درج یک کد پیش ثبت نام مالیاتی است و بدون کد پیش ثبت نام مالیاتی به هیچ عنوان ارائه دستگاه کارتخوان یا پوز بانکی امکان پذیر نیست.

فقط در یک حالت امکان آن وجود دارد که شما دستگاه کارتخوان یا پوز بانکی داشته باشید و از بابت آن مالیات پرداخت نکنید که کارتخوانی که در دست دارید مربوط به شخص دیگری باشد که قبلا با نام او ثبت نام مالیاتی شده باشد و سپس شما از آن استفاده کنید! حالا به نظر شما آیا فردی پیدا می‌شود که تمامی اطلاعات و مدارکش را در اختیار فروشندگان دستگاه کارتخوان قرار دهد بدون اینکه از عواقب مالیاتی آن مطلع باشد!؟

ضمنا اگر دستگاه کارتخوانی که به این نحو در دست داشته باشید هم مربوط به شخص دیگری باشد طبیعی است که حساب بانکی متصل به دستگاه پوز نیز مربوطه به همان شخص است و شما به منافع و ورودی‌های آن حساب بانکی دسترسی نخواهید داشت.

در هر صورت این را به یاد داشته باشید که هر دستگاه پوز بانکی متصل است به یک پرونده مالیاتی که اداره مالیات نیز به راحتی به گردش و تراکنش دستگاه کارتخوان و پوز بانکی دسترسی دارد و به وقت مقرر به حساب صاحب دستگاه کارتخوان و رسیدگی مالیاتی آن خواهد رسید.

آیا دستگاه کش لس یا ATM شخصی بدون مالیات داریم؟

دستگاه های کش لس یا هر گونه ابزارهای دیگر بانکی که انتقال وجه یا کارت به کارت را از طریق دستگاهی حتی با موبایل انجام می‌دهد، در نهایت اثری در حساب بانکی انتقال دهنده و دریافت کننده وجه می‌گذارد و می‌تواند در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی اداره مالیات در تور رسیدگی‌های مالیاتی بیافتد و در نهایت هم مشمول مالیات و جرایم غیرقابل بخشودگی عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد شود. پس باز هم اگر بخواهم خیالتان را راحت کنم، هرگونه ابزار بانکی یا غیربانکی که به هر نحوی اثری در حساب بانکی شما بگذارد می‌تواند درنهایت به مالیات ستانی اداره مالیات ختم شود. پس گول این شعارهای تبلیغاتی را نخورید.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *