قوانین و مقررات

سرپرست اداره کل امور مالیاتی یزد:

مودی مداری اولویت مهم امور مالیاتی استان است (یزد)

سرپرست اداره کل امور مالیاتی یزد گفت: مودی مداری و تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت های مهم اداره کل امور مالیاتی استان است.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رضا نجف زاده، سرپرست اداره کل امور مالیاتی یزد اظهار داشت: آگاه‌سازی مؤدیان و صاحبان مشاغل در خصوص تبصره ۱۰۰ ق.م.م و شرایط بهره‌مندی از آن ضروریست چرا که با ترغیب مودیان به استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰، ممیزین مالیاتی می‌توانند فرصت بیشتری برای شناسایی و پیگیری فرارهای مالیاتی صرف کنند.

وی با بیان اینکه وصول مالیات نباید فشاری به مودیان خوش حساب ایجاد کند، افزود: با شناسایی فرارهای مالیاتی، منابع جدیدی برای تحقق وصول مالیات ایجاد خواهد شد و لازم است این موضوع را به جد پیگیری نماییم.

نجف زاده درخصوص شرایط بهره‌مندی مودیان از مالیات مقطوع سال ۱۴۰۱ بیان داشت: کلیه صاحبان مشاغل که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات مستقیم معادل مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی عملکرد مذکور معاف می‌باشند.

نجف زاده در ادامه مودی مداری و تکریم ارباب رجوع را اولویت اول اداره کل امور مالیاتی استان یزد دانست و اظهار داشت: استقرار میزخدمت در اتاق اصناف و نماز جمعه در سراسر استان در راستای پاسخگویی و تکریم مودیان اجرا خواهد شد.

وی به نقطه قوت استان در خصوص فضاسازی و تجهیز ساختمان ها اشاره کرد و گفت: انجام مطلوب این امر نوعی تکریم ارباب رجوع خواهد بود، علاوه بر این پاسخگویی و برخورد مناسب با مودیان نیز سبب می شود رضایت نسبی مردم جلب شود و رضایت بیشتری در پرداخت مالیات خواهند داشت

www.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *