اطلاع رسانی

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه:

حسابداری مالیاتی چیست؟

مبارزه با فرار مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی میسر می‌‏شود (کرمانشاه)

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه‏ های نماز جمعه اظهار داشت: مبارزه با فرار مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی امکان‏پذیر است.

ﺳﻪشنبه، 06 تیر 1402 | Article Rating

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بادکو، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه‏ های نماز جمعه مورخ 26 خرداد در راستای اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات، به تشریح مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیات‏ های مستقیم و شفاف سازی آن پرداخت.

بادکو افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات مالیاتی آنان از دغدغه‏ های امور مالیاتی استان است و جهت‌گیری اصلی دولت، کاهش مالیات بر صنایع تولیدی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به این که هوشمند سازی مالیاتی گامی جهت مقابله با فرار مالیاتی در کشور است و در این زمینه اقدامات موثری در امور مالیاتی استان انجام شده، گفت: با استقرار نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی حاصل می‌شود.

وی افزود: با مبارزه با فرار مالیاتی و  پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها و اجرای سیستم حسابرسی بر مبنای ریسک مودیان، گام مهمی جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته شده است.

بادکو تاکید کرد: رعایت انصاف و عدالت، رضایت مودیان، هوشمندسازی نظام مالیاتی، وصول حداکثری و ارتقای سلامت نظام اداری، چارچوب اصلی نظام مالیاتی برای توسعه و کارآمدی محسوب می شود که کلیه ارکان نظام مالیاتی باید در این چارچوب حرکت کنند و وصول عادلانه مالیات باعث کاهش تورم نیز خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در خاتمه خاطرنشان کرد: تلاش بر این است نظام مالیاتی به سمتی حرکت کند که مالیات ستانی با کمترین هزینه، با کمترین تبعیض و بی عدالتی و با رعایت حقوق مودیان انجام گیرد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *