قوانین و مقررات

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

تمکین مودیان به پرداخت مالیات امری ضروری است (یزد)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت : تمکین مودیان به پرداخت مالیات امری ضروری و اجتناب ناپذیر است

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: مالیات درآمد مهمی برای دولت است که نمی توان از آن گذشت اما باید در شرایط سخت اقتصادی به گونه ای عمل کرد تا فشاری به اقشار کم درآمد جامعه وارد نشود.

وی افزود: ادارات امور مالیاتی استان باید با ارائه خدمات مطلوب به مودیان زمینه رضایتمندی آنها را فراهم آورند،  همچنین باید از برخی مشاغل خرد که کم درآمد هستند در بحث مالیات حمایت شوند و افرادی که درآمد بالایی دارند مالیات به حق خود را پرداخت نمایند.

آیت الله ناصری افزود: تکریم مودیان در پرداخت مالیات امری ضروری است و باید شرایطی فراهم گردد که مودیان با ارائه تسهیلات ویژه و شرایط تقسیط بتوانند مالیات خود را پرداخت کنند تا دچار مشکل نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه واحدهای بزرگ و معادن که از امکانات استان بهره می برند باید مالیات های خود را به موقع بپردازند خاطر نشان کرد: مالیات هم از نظر شرعی و هم  قانونی واجب است و درآمد مالیاتی هر استان باید در همان استان صرف توسعه، عمران، آبادانی و امور فرهنگی گردد.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مودیان تأکید کرد: با اطلاع رسانی قوانین و ارائه راهکارهای قانونی به مودیان باید از آنان حمایت کرد تا بتوانند مالیات خود را به موقع و بدون اینکه دچار مشکل شوند پرداخت نمایند.

در ادامه این دیدار رضا نجف زاده،  سرپرست اداره کل امور مالیاتی یزد نیز به فرهنگ سازی مالیاتی و نقش و اثربخشی ائمه جمعه در ارتقای فرهنگ مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف به واسطه تکمیل فرم تبصره 100 ق.م.م مالیاتشان صفر شده و بخشی دیگر نیز مالیات مقطوع پایینی را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مودیان با پذیرش تبصره ماده 100 ق.م.م بدون نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی و قرار گرفتن در فرآیندهای طولانی تشخیص و رسیدگی می توانند مالیات خود را پرداخت کنند، گفت: در این صورت نیز همکاران ما وقت بیشتری را برای شناسایی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در استان دارند چرا که ما معتقد هستیم بار تأمین درآمد دولت نباید بر دوش قشر ضعیف جامعه باشد و با گسترش چتر مالیاتی، به عدالت مالیاتی نیز نزدیکتر می شویم.

نجف زاده خاطر نشان کرد: بیشترین مشکل و اصلی ترین چالش در خصوص مباحث مالیاتی عدم اطلاع و آگاهی مردم از مزایا و تبصره‌های قانونی است که در این خصوص در نظر داریم با برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه‌ها زمینه آشنایی و آگاهی مودیان با قوانین مالیاتی و مزایا و تسهیلاتی که می‌توانند از آن بهره مند شوند فراهم شود.

www.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *