قوانین و مقررات

امام جمعه شهرستان خوراسگان:

اخذ مالیات باید درجهت تعدیل ثروت باشد

امام جمعه شهرستان خوراسگان از توابع استان اصفهان اظهار داشت: اخذ مالیات باید در جهت تعدیل ثروت در جامعه باشد.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه شهرستان خوراسگان از توابع استان اصفهان در خطبه‏ های پیش از نماز جمعه تاکید کرد: رعایت عدالت مالیاتی، لازمه تحقق برنامه های عملیاتی نظام اقتصادی کشور است و کارکنان امور مالیاتی می بایست نسبت به این امر توجه کافی داشته باشند.

امام جمعه خوراسگان گفت: اخذ مالیات باید درجهت تعدیل ثروت باشد و افراد کم درآمد مالیات کمتر پرداخت کنند و از افراد پردرآمد باید مالیات بیشتری گرفته شود .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

مشارکت بیشترمودیان، با آگاهی از آثار مثبت پرداخت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: آگاه ساختن مردم از آثار مثبت پرداخت مالیات در جامعه و اعتماد متقابل بین مودی و نظام مالیاتی، موجب مشارکت بیشتر مودیان برای پرداخت مالیات می‏ شود.

مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان  اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مورخ 26 خرداد در شهرستان خوراسگان با اشاره به نقش مالیات در عمران و آبادانی کشور گفت: ماليات می‌بایست در جهت توسعه‏ ی شهرها و روستاها مصرف شود و اين امر به شکلي محقق شود که مردم نيز اثرات پرداخت ماليات را مشاهده کنند و انگیزه کافی برای پرداخت مالیات داشته باشند.

مزیکی افزود: مالیات  نقش اساسی درتنظیم رفتار اقتصادی افراد جامعه دارد و با توجه به شعار سال و اهمیت و نقش تولید، حمایت از تولیدکننده درنظام مالیاتی، از سوق دادن سرمایه‏ ها به سمت سوداگری جلوگیری می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان عنوان کرد: در سال 1401 بیش از 7500 میلیارد تومان به شهرداری‏ ها، دهیاری ها و فرمانداری ‏ها پرداخت شده و در دوماهه‏ ی سال جاری نیز بیش از 2100 میلیارد تومان درسطح استان از محل عوارض مالیات برارزش افزوده پرداخت شده است.

وی هم چنین گفت: خرداد وتیر فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی است و ضروری است صاحبان مشاغل در مهلت باقیمانده از تسهیلات تبصره 100 و ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1401 استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان باید در خصوص نحوه دریافت مالیات، هزینه کرد و میزان تاثیرگذاری آن بر اقتصاد و آبادانی کشور اطلاعات و شناخت کافی داشته باشند و آگاهی آنان از نحوه هزینه کرد مالیات باعث می شود تا به این درک برسند که با پرداخت مالیات، دولت می‏‏ تواند خدمات بیشتری در زمینه های مختلف اجتماعی و رفاهی ارایه دهد.

www.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *