قوانین و مقررات

گزیده ای از بیانات ائمه محترم جمعه شهرهای مختلف کشور پیرامون مالیات در خطبه های نماز جمعه مورخ 1402

شنبه، 27 خرداد 1402 | Article Rating

 

امام جمعه ورامین:

مالیات منبع مهمی برای  اداره کشور است

حجت السلام والمسلمین قدوسی در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ورامین با اشاره به  اهمیت بالای  مالیات  در کشور اظهار داشت: یکی از اجزاء مهم درآمدی برای اداره  کشور مالیات است که امیدواریم سازمان امورمالیاتی بتواند از آن کسانی که برای فرار از مالیات، قانون را دور میزنند، مالیات بگیرد و بدهکاران مالیاتی باید بدانند  مالیات یک نوع بدهکاری است که همه ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم، باید آن را بپردازیم.

امام جمعه دوگنبدان :

نقش بی بدیل مالیات در توسعه اقتصادی

حجت الاسلام حجازی امام جمعه شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مالیات در توسعه اقتصادی جامعه را مهم ارزیابی کرد وگفت که مالیات پرداختی آثارش به مردم برمی گردد وباید با جدیت به بحث مالیات پرداخت ودر عین دریافت عادلانه مالیات، رضایتمندی مردم  رانیز بایددر نظر گرفت. وی برارائه  اظهارنامه صاحبان مشاغل درخرداد ماه نیز تاکید کرد.

امام جمعه دهگلان:

پرداخت مالیات یک وظیفه همگانی است

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان از توابع استان کردستان، با دعوت مردم به ارائه به موقع اظهارنامه و استفاده از تسهیلات تبصره ماده100 در فرصت باقیمانده، بیان داشت: مالیات های دریافتی صرف عمران وآبادانی و خدمت به مردم جامعه می‌شود و پرداخت مالیات یک وظیفه همگانی است. وی از کارکنان امور مالیاتی درخواست کرد تا جایی که می‌توانند، مشکلات اقتصادی جامعه را نیز در نظر داشته باشند.

امام جمعه سقز :

درآمدهای مالیاتی باید صرف عمران و آبادانی کشور شود

حاج ماموستا آدمی، امام جمعه موقت سقز از توابع استان کردستان  در خطبه‌های نمازجمعه ، ضمن تاکید بر رعایت حقوق مودیان و بالاخص اقشار ضعیف جامعه ازجانب کارکنان امورمالیاتی سقز اظهار داشت: میزان وصولی ادارات مالیاتی باید صرف امور عمرانی وآبادانی کشور می‌شود.

امام جمعه سنندج :

مالیات در اسلام امری حسنه است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن دعوت از عموم فعالان اقتصادی به مشارکت در امر پرداخت مالیات، اظهار داشت: مالیات از مردم و برای مردم است و با پرداخت مالیات در اداره استان و کشور مشارکت می‌کنیم.وی ضمن تشکر از مدیرکل و مجموعه کارکنان امور مالیاتی استان کردستان عنوان کرد: تعامل و رفتار حسنه و اسلامی کارکنان امورمالیاتی با مردم، در رونق اقتصادی تاثیر به‌سزایی دارد.

امام جمعه قزوین :

دولت از فرار مالیاتی دانه درشت ها جلوگیری کند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: لازم است مالیات‌های فراموش شده احیا شود، افرادی که برای فرار از مالیات قانون را دور بزنند، بدهکاران مالیاتی قَدَر دیده شوند، در کنار این‌ها از کسبه هم با رعایت ملاطفت مالیات دریافت شود، مالیات یک بدهکاری است که همه ی ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم، باید آن را بپردازیم.

بازگشت

WWW.Drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *