قوانین و مقررات

پرداخت مالیات، سالم ترین روش تأمین مخارج دولت (سمنان)

پرداخت مالیات، سالم ترین روش تأمین مخارج دولت (سمنان)

مدیرکل امورمالیاتی سمنان تاکیدکرد:

مدیرکل امورمالیاتی استان سمنان بر لزوم پرداخت مالیات به عنوان سالم ترین روش تامین مخارج دولت تاکیدکرد.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علی حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 26 خرداد شهر سمنان، وابستگی به درآمدهای نفتی در سال های متمادی را ازمهم ترین شاخص های اقتصاد کشور برشمرد و عنوان کرد: تحریم های ظالمانه چند سال اخیر نشان داد که قطع و یا کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حسین پور با اشاره به پرداخت مالیات به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای اداره کشور گفت: اداره کشور نیازمند منابع مالی است و به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان اقتصادی بهترین، رایج ترین و سالم ترین روش تأمین مخارج دولت، مالیات است.

وی ایجاد تحول در نظام مالیاتی با رویکرد تبدیل مالیات به منبع اصلی تأمین بودجه جاری دولت، ایجاد پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و تقویت نقش هدایت و تنظیم گری مالیات در اقتصاد کشور با تأکید بر رونق تولید و عدالت مالیاتی را سرلوحه برنامه های سازمان امور مالیاتی عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تأکید بر دو ملاحظه اخیر سیاست مذکور یعنی رونق تولید و عدالت مالیاتی، حمایت از رونق تولید را در سال های اخیر بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بر اساس قوانین بودجه سنواتی نرخ مالیاتی واحدهای تولیدی در سال قبل 5 واحد درصد و در سالجاری 7 واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر رعایت عدالت مالیاتی و با اشاره به تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، تاکیدکرد: اصناف و مشاغلی که میزان درآمد آنها کمتراز 67/200/000/000 ریال در سال 1401 می باشند، می توانند از فرم تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند و دیگر نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نگهداری اسناد و مدارک برای آنها وجود ندارد .

حسین پور در پایان خاطر نشان کرد: درسال گذشته  68%  از صاحبان مشاغل استان سمنان که حسب مورد از فرم تبصره ماده 100 استفاده یا اظهارنامه مالیاتی ارسال کردند، مالیات با نرخ صفر برای آنها منظور شده است، از این رو مودیان با استفاده از تسهیلات فراهم آمده، در این فرصت باقی مانده با مراجعه به درگاه ملی خدمات مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir  می توانند از مزایای این تبصره استفاده نمایند و یا نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

WWW.DRHESAAB.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *