اطلاع رسانی

اصلاح نظام مالیاتی یکی از مولفه های اصلی اصلاح اقتصاد کشور است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست هم اندیشی با اندیشکده ها و مراکز نخبگانی:

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست هم اندیشی با اندیشکده ها و مراکز نخبگانی، اصلاح نظام مالیاتی را یکی از مولفه های اصلی اصلاح اقتصاد کشور دانست.

ﺳﻪشنبه، 20 تیر 1402 | Article Rating

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در این جلسه که جمعی از مدیران اندیشکده ها و مراکز نخبگانی کشور حضور داشتند، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اصلاح نظام مالیاتی ضمن اینکه موجب افزایش منابع عمومی می شود، ابزار مفیدی برای رفع موانع تولید و بهبود محیط کسب و کار است، بیان داشت: این مسیری سخت و پرچالش است که نیازمند همراهی و همکاری نزدیک کلیه ارکان حاکمیت با سازمان امور مالیاتی کشور می باشد.

دکتر سبحانیان اصلاح نظام مالیاتی را یکی از مولفه های اصلی اصلاح اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: مطالبه گری هایی که از فضای مراکز نخبگانی و اندیشکده ها انجام می شود برای پیشبرد اصلاحات نظام مالیاتی بسیار مفید است. خیلی از اصلاحات باید تبدیل به گفتمان شود تا مسیر اصلاح تسهیل شود.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی برای رسیدن به نقطه مطلوب با چالش هایی مواجه است، بیان داشت: عزم و اراده تحول در نظام مالیاتی امروز بیش از هر زمانی در سازمان امور مالیاتی وجود دارد و این اتفاق با همراهی و همکاری همه بخش های کشور از جمله نخبگان دانشگاهی و اندیشکده های علمی محقق خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه کلیه ارکان حاکمیت نیز به دنبال تغییر ریل نظام مالیاتی از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند و داده محور هستند گفت، در این مسیر هم در حوزه آموزش و هم در حوزه ترویج، نیازمند کمک اندیشکده ها و نخبگان هستیم.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *