اطلاع رسانی

پرداخت 97 هزار میلیارد تومان در قالب مالیات بر ارزش افزوده برای بخش سلامت

روزشمار مالیات؛ 19 تیرماه «مالیات، بهداشت و سلامت»؛

مقارن با هفته فرهنگ مالیاتی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور این امر را مبارک و در عین حال ضروری خواند و گفت: در این راستا، با تبیین مصارف درآمدهای مالیاتی در حوزه ‌های مختلف خدمات عمومی و اجتماعی می توان برای نیل به این مهم گام برداشت.

دوشنبه، 19 تیر 1402 | Article Rating

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی ضمن بازدید از ادارات کل امور مالیاتی و گفتگو با همکاران و تبریک این ایام و خداقوت به آنان، به پرداختی های نظام مالیاتی در حوزه های خدمات عمومی و اجتماعی،  این موضوع را در افزایش سطح تمکین مؤدیان موثر دانست و گفت: وقتی می‌توانیم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را به نحو مطلوب و شایسته ‌ای تحقق ببخشیم که نزد مردم رضایت نسبی از پرداخت مالیات ایجاد نماییم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به آمار پرداختی نظام مالیاتی به حوزه بهداشت و سلامت اشاره و تصریح کرد: از سال 1393 تاکنون، بیش از 97 هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مصرف در حوزه سلامت مردم پرداخت شده که 9 هزار میلیارد تومان آن مربوط به 3 ماهه اول سال جاری است.

دکتر سبحانیان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون بیش از 271 هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای کشور و از سال 1396 تاکنون بیش از 22 هزار میلیارد تومان نیز به وزارت ورزش و جوانان جهت توسعه ورزش همگانی پرداخت شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه نهادینه سازی مالیاتی در جامعه را از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید برشمرد و گفت: در این راستا اصحاب رسانه، نخبگان علمی و دانشگاهی و نهادها و تشکل ‏های اجتماعی و فرهنگی می توانند یاریگر ما باشند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تمکین و رضایت خاطر مردم و مؤدیان از نظام مالیاتی کشور گفت: از طریق تبیین آثار پرداخت مالیات و نحوه مصارف درآمدهای مالیاتی در حوزه ‌های مختلف خدمات عمومی و اجتماعی همچون حوزه‌ سلامت و آموزش می توان برای نیل به این مهم گام برداشت.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *