قوانین و مقررات

عرصه بر فراریان مالیاتی تنگ می‌شود (ایلام)

مدیرکل امورمالیاتی استان ایلام گفت: عرصه بر فراریان مالیاتی تنگ می شود.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، غلامرضا جنتی، مدیرکل امور مالیاتی ایلام در دیدار با سردار جمال سلمانی، فرمانده جدید نیروی انتظامی استان بر همکاری و تعامل دوجانبه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کردند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با تشریح عملکرد اداره کل امورمالیاتی استان در سال گذشته گفت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم، درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان محقق شده و نتایج آن در قالب تخصیص اعتبارات بیشتر به استان خود را نشان داد.

جنتی همچنین اعلام کرد: در سال 1401 از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بیش از 230 میلیارد تومان بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری و روستاهای فاقد دهیاری استان توزیع شد که نسبت به سال قبل از آن افزایشی بیش از سه برابر داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 هزار و 93 مؤدی استان ایلام(70 درصد کل مؤدیان) از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کردند، افزود: مالیات 20 هزار نفر از این مؤدیان صفر بوده و پرونده آنها به صورت توافقی قطعی شده است.

جنتی، رضایت مندی مؤدیان و توافق با اصناف و اتحادیه ها را از اولویت های این اداره کل برشمرد و از صاحبان مشاغل خواست تا پایان خرداد ماه از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده و یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1401خود را ارائه کنند.

وی گفت: برای تعیین تکلیف و ساماندهی پرونده کارتهای بازرگانی، شعبه ویژه ای در دادگستری و کمیته ای در اداره کل امور مالیاتی استان ایلام با حضور ارگان های ذیربط تشکیل شد و نتایج خوبی در جهت وصول معوقات و بدهی های مالیاتی این کارتها حاصل شده است.

در خاتمه این دیدار، سردار جمال سلمانی، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه بر اساس قانون، فرار مالیاتی جرم محسوب شده و مستوجب تعقیب قضایی است، بر آمادگی این نیرو برای مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله فرارهای مالیاتی و سوء استفاده از کارت های بازرگانی تأکید کرد.

www.drhesaab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *